Dit archetype is behulpzaam, nuchter en realistisch. Het is de goede buur die altijd bereid is te helpen. Deze merken gaan gelijkwaardig met hun afnemers om. Sympathieke en no-nonsense merken.
Toegankelijk
Betrouwbaar
Vriendelijk
Samen
The
Everyman
Als we de Everyman kort samen zouden vatten, zou onderstaande een pakkende omschrijving zijn. Bovendien geeft het schema mooi weer hoe dit archetype zich verhoudt tot de anderen.
Motto: Iedereen is gelijk
Verlangen: Verbinden met anderen
Doel: Erbij horen
Strategie: Gezond verstand
Talent: Realisme, empathie, bescheiden
Kenmerken Everyman
- Is altijd bereid anderen te helpen en is van nature empathisch.
- Streeft naar gelijkheid voor iedereen en behandelen al hun consumenten op eenzelfde manier.
- Blijft altijd realistisch en beschrijft zichzelf als een democraat. Is normaliter erg nuchter en oprecht.
- Heeft een sterk community gevoel.
- Werkt hard en staat altijd voor je klaar.
- Verlangt niet naar luxe of status.
- Is altijd oprecht wat hem onweerstaanbaar sympathiek maakt.
- Wil iedereen een gevoel van waardering geven.
- Houdt er niet van om op te vallen, maar is tegelijkertijd bang om vergeten te worden.
- Werkt vaak in teams. Met een sterk gevoel van trots op het werk dat wordt gedaan.
- Ondernemingen met dit archetype hebben vaak een familiaire organisatiecultuur; uitnodigend, solide en no-nonsense.